میچکای آبی

خیال واژه سابق

میچکای آبی

خیال واژه سابق

بی پولی یا وقتی دیوانه ها پیش روانشناس می روند

دوشنبه, ۸ مرداد ۱۳۹۷، ۰۳:۳۰ ب.ظ

شما که غریبه نیستید (شاید هم هستید، کسی چه می داند). تصمیم جدی گرفته بودم به محض این که چندرغازی دستم آمد، سری به روانشناسی، مشاوری، چیزی بزنم. ماه ها و سالهاست که پر شده ام از بغضهای خفه کننده روزانه و گریه های بند نیامدنی شبانه و آه های عمیق بیست و چهار ساعته. هیچ دوست و رفیقی ندارم و هم نشینم شده هیولای مبهم خاطرات و سگ سیاه افسردگی. به شهادت تک تک تستهایی که خدا می داند چقدر گشته ام تا یک استانداردشان را پیدا کنم افسردگی هر روز بیشتر از دیروز دارد توی وجودم ریشه می دواند و انکار کردن فایده ای ندارد. مدتهاست حتا بزرگترین سرگرمیم، بزرگترین دلخوشیم که کتاب خواندن و فیلم دیدن بود هم برایم جذابیتی ندارد. قدم زدنهایم تنهایی است چون حوصله آدمها را ندارم و موزیکهای پلی لیستم همه از سرزمین نفرین شده ی افسردگی می آیند. این شد که از خودم پرسیدم مگر تو همان نیستی که برای همه ژستهای قشنگ روشنفکری می گیری و می گویی تراپیست برای همه لازم است و مگر شما بی سوادی، احمقی چیزی هستید که فکر می کنید فقط دیوانه ها پیش روانشناس می روند؟ پس یا لالایی خواندن را تمامش کن یا باغچه خودت را بیل بزن اگر بلدی (یک چیزی توی همین مایه ها)! تصمیمم را گرفتم. با خودم عهد کردم که برای سلامت روانم وقت بگذارم. شروع کردم به جستجو تا بتوانم تراپیستی برای خودم پیدا کنم. این هم مثل زخم معده. مثل وقتی که دستم سوخته بود. مثل همه وقتهایی که عیب کرده بودم و دکتر رفته بودم... ترس ندارد که!

اما با کمی پرس و جو و سرچ فهمیدم که چرا! اتفاقا ترس هم دارد. تعرفه های نجومی، تایمهای کوتاه و کمبود تراپیستهایی که بشود به علم و سواد و هنرشان اعتماد کرد واقعا ترسناک است. می دانید، خراشهای عمیقی روی روحم هست، اما اگر برای نیم ساعت مشاوره، صد و پنجاه هزار تومان بپردازم، قطعا خاصیتش نه تنها التیام روحم نیست، بلکه خراش های عمیق تری هم روی همان قبلی ها می افتد. خب، گمانم با وضعیت مالی من، با استقلال طلبی و غروری که اجازه پول گرفتن از پدر و مادر را نمی دهد، باید دیوانه باشم که به روانشناس و روانکاو مراجعه کنم! کسی چه می داند؟ شاید اولین آدمی که گفت دیوانه ها می روند پیش روانشناس، بی پول بود.

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۷/۰۵/۰۸
میچکا. آبی

نظرات  (۴)

سلام آبی.
نمیدونم چقدر با قرآن مأنوسی.
اما قبل از اینکه وضع مالیت مناسب بشه برای کاری که قصدشو داشتی، برای خودت 40 روز قرآن خوندن با معنا یا با تفسیر نمونه رو تجویز کن...
قطعا بی تاثیر نخواهد بود.
:)
پاسخ:
ممنون بشری جان.
۰۸ مرداد ۹۷ ، ۱۷:۴۸ شهـــ ـــرزاد
ببیییین گاهی فکر می‌کنم مثل خواننده‌ها که کنسرت خیابونی برگزار می‌کنن، روانشناسام باید هر از گاهی واسه ماها که ۹۸ و ۲ دهم درصد مواقع فولوس لاموجودیم دست به چنین حرکات خیریه‌طوری بزنن... اما هر طوری حساب می‌کنم می‌بینم یکی مثِ من واسه رهایی از این فاکینگ-وضعیت حداقل ۲۰ جلسه تراپی لازم داره و برای اون فلک‌زده هم هزینه-اثربخش نخواهد بود اینهمه وقت بذاره برام :|

#نه_به_تعرفه_های_نجومی_جلسات_روانشناسی_و_مشاوره
پاسخ:
دقیقا! با یکی دو جلسه نمیشه این انباشت چند ساله رو کشید بیرون. و خاک تو سر شرکتای بیمه کنن به نظرم.
آدم نرخا رو می‌بینه مجبوره خوب شه :)
ولی خب گاهی فکرشو بکنی ارزششو داره. مثلل این مریضی اگه جسمی بود خرجش نمی‌کردیم؟
پاسخ:
قبول دارم. ولی من دفترچه بیمه دارم و سخت ترین مرضای جسمی رو هم داشته باشم بیمه هست و غصه پولشو نمی خورم.
دست شما درد نکنه :(
پاسخ:
دوری دکتر جان دوری...

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی